FÖRSÄLJNINGS­VILLKOR

FRAKT

Fraktkostnad tillkommer. Fri frakt inom Sverige från 1.000 kr!

PRISER OCH BETALNING

Varje vara anges med pris inklusive moms. I varukorgen kan man se det totala priset inklusive alla ev. avgifter.

SÅ HÄR HANDLAR DU

  1. När du har sett ut en produkt du vill köpa klickar du på köp för att lägga produkten i Varukorgen. På samma sätt lägger du till ytterligare produkter i din varukorg.
  2. Efter att du har lagt alla produkter du önskar köpa i varukorgen går du till kassan, vars länk du hittar högst upp till höger – Till kassan - på den aktuella sidan.
  3. Kontrollera att alla de produkter du önskar köpa finns med i din varukorg. Vill du ändra antal eller ta bort någon produkt kan du göra det i kassan. Vill du lägga till en produkt i din varukorg letar du upp den som vanligt och klickar på köp för att uppdatera varukorgen, och klickar dig sedan vidare till kassan igen.
  4. Välj det betalningssätt du önskar använda.
  5. Fyll i dina adress- och personuppgifter. Här kan du för vissa betalsätt enkelt låta hämta dina adressuppgifter från folkbokföringen, när du har fyllt i ditt personnummer, som då automatiskt förs in i formuläret. Du fyller även i den e-postadress och det telefonnummer (helst mobilnummer) du enklast nås på.
  6. När alla uppgifter är rätt ifyllda och du säkerställt att du lagt i rätt produkter i varukorgen väljer du att bekräfta din order genom att klicka på Slutför.
  7. När du bekräftar din order hanteras din betalning enligt villkoren för det betalningssätt du valt.
  8. Du kommer att få en orderbekräftelse via e-post som bekräftar att vi har mottagit din order.
  9. Du kommer även att få ett e-postmeddelande med en leveransbekräftelse i samband med att dina produkter lämnar vårt lager.

FÖRSÄLJNING TILL MINDERÅRIGA

Vår butik säljer inte produkter till minderåriga (under 18 år) utan målsmans tillåtelse.

BETALNING

Betalning med Payson. Betalning sker enkelt och tryggt med Payson. Du behöver inte ha ett konto hos Payson sedan tidigare för att kunna betala. Slutför köpet direkt med VISA, MasterCard samt de svenska bankerna Swedbank, SEB, Nordea, Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Skandiabanken och Sparbanken Syd. Du kan också välja att betala i efterhand på faktura eller att delbetala över 3-24 månader.

LEVERANSBEKRÄFTELSE

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. När vi godkänt ordern och du får ett e-postmeddelande med en leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager.

ÅNGERRÄTT -BYTEN OCH RETURER

Vi på blagulsupporter.se vill självklart att du ska vara nöjd med din vara. Vi ger dig alltid 14 dagar ångerrätt. Det enda villkoret är att varan kommer tillbaka i originalskick d.v.s. att den ej är använd. Bifoga alltid originalförpackningar och eventuella märkes-tags. Som kund betalar du själv eventuell returfrakt. När du gör en Retur och vill ha dina pengar tillbaka så kommer du få tillbaka summan för produkterna inom 10 dagar, med ev. avdrag för värdeminskning (enligt Konsumentköplagen). Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är det du som kund som är betalningsansvarig.

GARANTI OCH REKLAMATIONSRÄTT

Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen bland annat ha rätt att kräva fri reparation, omleverans av en ny felfri vara eller att häva köpet och få pengar tillbaka. Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.
Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt vara ska du kontakta Kundtjänst så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar. Vi står självklart för frakten vid felleveranser samt reklamationer.

HUR MAN GÖR ETT BYTE ELLER RETUR

För att göra ett byte eller reklamation till Blagulsupporter.se skall du kontakta vår kundtjänst via e-post.

FRAKTBOLAG OCH LEVERANSVILLKOR

Vi levererar alla produkter med PostNord, DHL eller Schenker för en kostnad av 65 SEK inom Sverige. Övriga Europa levererar vi med DHL.
Leveranstiden är normalt ca 2–7 arbetsdagar. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat beroende på var du bor i landet. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

Om varan skadas eller kommer bort under transporten till kund är blagulsupporter.se betalningsansvarig, dock måste du som kund meddela vår Support detta inom 14 dagar.

TRANSPORTSKADOR

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

VI HANTERAR DINA PERSONUPPGIFTER ENLIGT PUL

När du gör din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och personnummer. Samtidigt godkänner du att vi sparar och använder dina personuppgifter för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden mot dig som kund. Vi dokumenterar dessutom viss kommunikation som vi har med dig via telefon eller e-post, för att kunna ge dig bästa service och följa upp dina ärenden.

FORCE MAJEURE

Blagulsupporter.se är inte ansvarig för alla förluster, (inklusive förlust av data) skador, missade kostnader, fordringar och övriga skulder som uppstår till följd av förseningar eller avbrott i, eller utebliven leverans eller leverans på grund av omständigheter utanför vår eller någon av våra leverantörers "rimliga kontroll" (inklusive brand, blixtnedslag, explosion, krig, sjukdom, översvämning, arbetskonflikt, sabotage, väderförhållanden eller force stat eller kommun eller andra behöriga myndigheter).

ANTI-SPAM POLICY

Vi tar direkt avstånd från allt som har med spam, eller skräppost, att göra. Vi medverkar ej till att skicka SPAM, och skickar inte e-post från tredje part eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till vår verksamhet.

Som kund till oss kan du få e-post rörande din order, betalning eller annan kommunikation du initierat, samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation.

Om du har valt att ta emot vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Vill du inte längre ta emot några nyhetsbrev kan du enkelt avregistrera dig via en avregistreringslänk i det aktuella nyhetsbrevet, eller kontakta vår kundtjänst om du behöver hjälp.

Emblem

BlågulSupporter AB

c/o Denim Bank

Box 4140 102 63 Stockholm

Vat.nr SE556972811501

Vilkor Integritetspolicy Legal Notice

Protected by
Zacco Sweden AB

Kontakt

Kundtjänst

Kontakta oss via mail

info@blagulsupporter.se